KERESŐOPTIMALIZÁLÁS ÉS AZ ONLINE MARKETING

Keresőoptimalizálás és az online marketing

A keresőoptimalizálás  vagy más néven a SEO,  túlmegy azon, hogy optimalizálod webhelyed a keresőmotorokhoz – ez egy fokozatos, folyamatos folyamat, amely az online marketing egyik típusát a  stratégiai tartalomteremtést alkalmazza, hogy javítsa a felhasználói élményt és az online láthatóságot.

Az etikus “fehér kalapos” keresőoptimalizálás (SEO) már számtalanszor bizonyította, hogyan növeli az organikus forgalmat, miközben a webhely látogatóit hűséges ügyfelekké alakítja át. Érdemes ezt az utat választani, bár több munkával jár, de a befektetett energia idővel megtérül.

Keresőoptimalizálás és az online marketing

Napjainkban  online marketing elképzelhetetlen a megfelelő keresőoptimalizálás nélkül. A folyamatos tartalom készítés hatástalan, ha nem használunk kulcsszavakat, ami igaz fordítva is, hiszen ha az általunk gyártott tartalom csak a kulcsszavakra összpontosít, úgy az olvasó elveszíti érdeklődését és tovább áll. Bár az online marketing és keresőoptimalizálás  egy időigényes, és igen szerteágazó terület, mégis érdemes alkalmazni, hiszen ha hosszútávon is, de remek eredményeket lehet vele elérni.

A keresésoptimalizálás lépései

1) Keresőoptimalizálás ellenőrzés

Minden keresőoptimalizálás egy  ellenőrzőlistával indul, amely során azonosítjuk azokat a lehetőségeket és hiányosságokat, amelyek hozzájárulnak weboldal keresési teljesítményéhez.

2) Technikai SEO 

A technikai keresőoptimalizálás lényege, hogy biztosítjuk, webhelyünk technikailag is készen álljon a keresőoptimalizációra, hogy a Google kereső robotjai könnyedén feltérképezhessék és indexelhessék a tartalmát. A weboldalunk indexelését egy webhelytérképpel gyorsíthatjuk meg. A technikai keresőoptimalizálás része az oldalunk oldalbetöltési ideje,  ami nem csak a felhasználói élményt javítja, de fontos a SEO szempontjából is.

3) A kulcsszavak felfedezése

A kulcsszó keresés azzal kezdődik, hogy azonosítjuk a legfontosabb kulcsszavakat az  iparágunkban, a versenytársak weboldalainak elemzésének segítségével és a kulcsszó kutató eszközökből. Ezután a Google kulcsszó-tervezője segítségével megvizsgáljuk a lehetséges kulcsszavak listáját és megnézzük milyen eredményeket érnek a keresési rangsorolásban. Kiemelt figyelmet fordítunk a Long Tail (hosszú farkú) keresőoptimizálásra.

4) Weboldal SEO

Az újonnan felfedezett kulcsszavak segítségével optimalizáljuk az oldalakon megjelenő elemeket és metaadatokat, amelyek segítenek a keresőmotoroknak megérteni weboldalaik témáját. Ez magában foglalhatja az egyedi alt, cím és leírás címkék írását, valamint a sémajelölés hozzáadását. Optimalizáljuk a weboldal tartalmát is, stratégiai belső összekapcsolással és a kulcsszavak elhelyezésével.

5) Helyi SEO

A helyi üzleti listák, például a Google+ üzlet és a Bing Local kulcsfontosságúak a kis és közepes vállalkozások számára helyi ügyfelek megtalálásához, illetve hogy ők is könnyedén ránk találjanak.  Rendkívül jó helyezéseket érhetünk el, ha helyesen vannak beállítva. Ide tartozik még a regisztrálás a céges adatbázisokba is.

6) Ellenőrzés

A keresőoptimalizálás utolsó, de egyben legfontosabb eleme az ellenőrzés. Itt tudjuk mérni a munkánk hatékonyságát és leszűrni a szükséges konzekvenciákat. Ebben a fázisban a Google Analytics és a Google Search Console lesz segítségünkre. Míg az Analytics-vel a forgalmat tudjuk mérni, addig a Search Console-ban ellenőrizhetjük kulcsszavaink hatékonyságát, weboldalunk indexelését, az oldalunkon és az oldalunkra mutattató linkek összességét, illetve itt tölthetjük fel webhelytérképünket is .