Miért fontos a tartalom marketing? A webszövegírás vagy más néven a honlap tartalom marketing napjaink egyik legfontosabb keresőoptimalizálási tényezővé vált. Elképzelhetetlen, hogy minőségi tartalom nélkül jó helyezést érjünk el a keresési eredményekben. A weboldalad tartalma nem csupán szavak lineáris elrendezése, hanem a céged alapvető értékeinek megnyilvánulása, képviselete, amelyet közvetíteni szeretnél a leendő ügyfeleid felé.
Miért fontos a tartalom marketing?
Talán fontosabb megérteni, hogy mi a tartalom marketing, mint megérteni, miért fontos a tartalom marketing a vállalkozásod számára. Először meg kell értenünk a vásárlási ciklus négy lépését:
- Tudatosság. A tudatosság előtt az ügyfeleknek szükségük lehet a termékeidre vagy szolgáltatásaidra, de még nem realizálódott bennük a megoldás.
- Kutatás. Miután az ügyfél tudatában van annak, hogy van megoldás, maguk végeznek kutatást. Például egy autóvásárló megpróbálja megtudni, hogy milyen különböző típusú autók léteznek, és melyik felel meg legjobban az igényeinek.
- Megfontolás. Ezen a ponton az ügyfél elkezdi összehasonlítani a különböző termékeket a különböző gyártókról, hogy megbizonyosodjon arról, hogy jó minőségű terméket kap majd, tisztességes áron.
- Értékesítés. Végül az ügyfél meghozza döntését az általa felkutatott információk alapján.
A hagyományos reklám és marketing nagyszerű a második két lépésben. A tartalommarketing a vásárlási folyamat első két szakaszába segíti az értékesítést azáltal, hogy felhívja a figyelmet a megoldásokra, és tájékoztatja a fogyasztókat arról a termékről, amelyet eddig soha nem vettek figyelembe. A tartalom marketingre vonatkozó befektetés megtérülése fenomenális lehet, ha helyesen hajtják végre.
A tartalom marketing ezenkívül további előnyökkel jár, mivel támogatja a többi digitális marketing csatornát. Ez további tartalmat biztosít a közösségi média marketinghez, és hozzájárul a SEO erőfeszítéseidhez, természetes bejövő linkek létrehozásával és a webhelyeden található jó tartalmak felépítésében, amelyek segítenek a jó helyezés elérésében a Google találati listáján.
Milyen előnyökkel jár a tartalom marketing:
- Növeli a keresőmotorok forgalmát a webhelyedre.
- Javítsa webhelyed konverziós arányát.
- Növeli a weboldadra látogatók számát.
- Javítja a keresőmotorok rangsorolását.
- Végül jelentősen növelje vállalkozásod értékét.
Hogyan kezdjek neki?
Sok cég kínálja a tartalommarketing szolgáltatásokat, gyakran párosítva SEO vagy PR tevékenységekkel. Ha egyszerűen túl elfoglalt vagy ahhoz, hogy magad csináld, és nem állsz készen arra, hogy házon belül kezeld, akkor egy cég megbízása lehet a legjobb megoldás. De a saját tartalom marketingedhez a legegyszerűbb mód az, ha elkezdesz blogolni. Először valószínűleg nehéz lesz, de minél több tapasztalatra teszel szert, annál egyszerűbben tudsz majd minőségi tartalmat előállítani.
A tartalom marketing titka
Hozzáadott érték. Ez a titok. Talán egyáltalán nem is titok. Viszont lehet bármi. Egy hosszú cikkben lehetőséged van jól körüljárni a témát, megadni minden szükséges információt, amit a leendő ügyfeled esetleg keres. Értékelni is fogja, hiszen azt sugallja, hogy Te egy profi vagy a szakmádban. A profi tartalom marketing egyszerre egy ajánlat és egyszerre minőségi tartalom, mely megadja azokat a szükséges információkat, amelyek elősegítik az értékesítést.
Ha nem vagy biztos benne, milyen értékeket közvetíts a tartalommarketingeden keresztül, kérdezd meg meglévő ügyfeleidet, milyen tartalmat szeretnének olvasni, ami hasznos lenne számukra, vagy hasznos lett volna számunkra, amikor termékeidet vagy szolgáltatásaidat keresték. Hidd el megmondják.